Cetățenii ar putea recepționa documentele de la instituții publice prin intermediul CUPS

2022-06-20 22:07

La 20 iunie 2022, Olga Tumuruc, director al Agenției de Guvernare Electronică (AGE) și Tatiana Sincovschi, manager proiecte APL din cadrul AGE, au vizitat localitățile Peresecina și Chiperceni, raionul Orhei, unde s-au familiarizat cu rezultatele activitătii Centrelor Unificate de Prestare a Serviciilor Publice (CUPS), deschise la începutul anului curent. Totodată, împreună cu primarii, funcționarii și consilierii locali din Peresecina și Chiperceni, a fost discutat noul proiect în desfășurare al AGE - Conceptul Portalului Administrației Publice Locale din RM (e-APL) - document aflat la etapa de consultare publică

 

„Scopul întâlnirilor noastre în localitățile unde au fost deschise Centrele CUPS constă în colectarea opiniilor și a doleanțelor funcționarilor care interacționează zi de zi cu oamenii, care cunosc bine necesitățile și așteptările lor în cee ace privește prestarea serviciilor publice. Pentru ca, ulterior, prin eficientizare și digitalizare, să îmbunătățim procesele atât la nivel local, cât și la nivel central, obiectivul final fiind asigurarea cetățenilor cu servicii publice moderne, calitative și la costuri mici”, a specificat Olga Tumuruc.

 

Participanții la discuții au menționat că proiectul CUPS este unul necesar și util, iar sătenii apreciază comoditatea accesării serviciilor publice prin intermediul noilor centre. Spre exemplu, în perioada februarie-iunie 2022, la CUPS Chiperceni s-au adresat peste 400 de persoane atat din localitate, cât și din satele învecinate, care au beneficiat de peste 100 de servicii publice electronice, fiind ghidați de specialistul CUPS.

 

În același timp, reprezentanții APL Peresecina și Chiperceni au exprimat o serie de propuneri , cum ar fi:

- posibilitatea de a elibera documentele solicitate în format online, cum ar fi extrasele cadastrale, la sediul CUPS, fără a obliga cetățenii să se deplaseze la oficiile ASP pentru ridicarea documentului necesar;

- o actualizare mai bună de către prestatorii de servicii publice a platformelor electronice, cum ar fi resursa informațională gestionată de CNAS cu privire la examinarea cererilor de recalculare a pensiilor;

- consolidarea capacităților poziției de specialist CUPS sub aspect juridic și financiar etc.

 

Agenția de Guvernare Electronică efectuează vizite de monitorizare la Centre Unificate de Prestare a Serviciilor Publice, în scopul evaluării activității acestora, de la inaugurarea lor în cadrul proiectului Modernizarea Serviciilor Guvernamentale, implementat de AGE cu suportul Grupului Banca Mondială.

Agenda publică

Februarie 2024

L M M J V S D
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29