Agenția de Guvernare Electronică este instituția responsabilă de asigurarea procesului de reinginerie a serviciilor publice, cu acces și disponibilitate în regim electronic. În cadrul proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, Agenția de Guvernare Electronică continuă acțiunile privind reingineria unui set de servicii care sunt prestate de diverse entități publice, prestatoare de servicii.
La finele lunii decembrie a anului 2021, a fost lansat Sistemul Informațional Automatizat de Înregistrare cu Statut de Șomer. Ca urmare a reingineriei și modernizării procesului de prestare a acestui serviciu de către Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, în calitate de instituție prestatoare, cetățenii pot depune online cerere de înregistrare cu statut de șomer, fără a fi obligați să se prezinte la ghișeu așa cum a fost până în prezent.
Cererea poate fi depusă atât în formă tradițională, pe hârtie, cât și în formă electronică, confirmată prin semănătură digitală, accesând link-ul: https://e-iss.anofm.md/
Noul sistem informațional este găzduit de platforma electronică comună MCloud și integrat cu serviciile electronice guvernamentale cum ar fi MConnect, MPass, MSign. De asemenea, dacă solicitantul a depus cererea din cabinetul personal (MCabinet), el poate urmări etapele de examinare a cererii, precum și a deciziei de stabilire a ajutorului de șomaj, după caz, iar ulterior șomerul poate informa electronic STOFM (subdiviziunea teritorială pentru ocuparea forței de muncă) despre survenirea unei condiții pentru suspendarea plății ajutorului.
Avantajele utilizării Sistemului Informațional Automatizat de Înregistrare cu Statut de Șomer sunt:
- Reducerea numărului de vizite la STOFM;
- Reducerea numărului de documente solicitate la depunere (o parte din acestea vor putea fi verificate prin intermediul platformei de interoperabilitate – MConnect);
- Accesibilitate suplimentară la depunerea dosarului în format online;
- Posibilitatea depunerii cererii din cabinetul personal, respectiv solicitantul poate urmări etapele de examinare a cererii și deciziei după caz,
- Informarea pe cale electronică a instituției STOFM despre survenirea unei condiții pentru suspendarea și/sau încetarea plății ajutorului cuvenit.