MSign este serviciul guvernamental de semnătură electronică, creat de Agenția de Guvernare Electronică, care îți oferă posibilitatea să utilizezi toate tipurile de semnătură electronică în interacțiunile tale online și să verifici autenticitatea semnăturilor în condiții de securitate garantată.
Agenția de Guvernare Electronică vă recomandă utilizarea Serviciului MSign în calitate de metodă de aplicare și de verificare a autenticității semnăturii electronice calificate avansate. Serviciul MSign este găzduit pe platforma guvernamentală comună MCloud şi se conformează cerinţelor de securitate prevăzute de legislaţia în vigoare, inclusiv în domeniul utilizării semnăturii electronice. Schimbul informaţional între sistemele informaţionale pentru realizarea funcţionalităţii serviciului MSign se efectuează prin canale securizate, utilizînd mecanisme de protecţie criptografică a informaţiei.
Cum accesezi serviciul:
- Accesează platforma msign.gov.md
- Alege opțiunea Semnează
- Încarcă fișierul (documentul în pdf) pentru semnare
- Scrie motivul semnării (opțiuni de răspuns pot fi: aprobat, semnat, rezoluția etc.)
- Scrie codul din imagine și semnează!
Prin MSign poți semna cu cele 2 instrumente disponibile: Semnătura Mobilă și Semnătura electronică (STISC).
Ce este semnătura electronică?
Semnătura electronică (mobilă) este identitatea digitală a persoanei. Cu ajutorul semnăturii vă puteți autentifica pe platforme digitale, puteți semna documente electronice sau să întocmiți cereri online pentru anumite servicii, care, în mod obişnuit, sunt accesibile doar prin prezenţa fizică şi prezentarea actului de identitate. Semnătura electronică este o confirmare că în fața calculatorului sau telefonului mobil sunteți chiar Dvs. Semnătura electronică, inclusiv cea mobilă, are aceeași valoare și putere juridică, precum semnătura de mână (olografă).
Cum obții semnătura electronică?
Procedura de obținere e foarte simplă – poate fi obținută la diverse instituții în funcție de instrumentul de semnătură electronică pe care dorim să-l folosim.
Pentru semnătura electronică mobilă cetățenii trebuie să se adreseze la operatorii de telefonie mobilă (Moldcell sau Orange). Aceasta reprezintă identificatorul digital al unei persoane prin intermediul cartelei SIM.
Semnătura electronică pe USB token se eliberează beneficiarilor de către Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică, la orice Centru Multifuncțional al Agenției Servicii Publice (ASP) sau la Misiunile diplomatice ale Republicii Moldova peste hotare. Această semnătură poate fi utilizată doar introducând dispozitivul de tip usb token în calculator (urmați pașii pe www.semnatura.md).
Cum mă autentific cu ajutorul semnăturii electronice?
La accesarea oricărui serviciu electronic, care necesită autentificare, inclusiv platforma VOUCHER CULTURAL, vei fi direcționat pe platforma MPass, unde trebuie să alegi modalitatea de semnătură pe care o ai la dispoziție. Astfel, dacă ai semnătura mobilă, alegi prima opțiune, introduci numărul telefonului mobil și urmezi pașii, iar dacă deții semnătura electronică pe usb token, vei utiliza cea de a doua opțiune, introducând usb-ul în dispozitivul electronic de tip computer sau laptop.
Ghid de autentificare în 2 pași.
TUTORIAL VIDEO Ce este, cum se obține și cum utilizăm semnătura electronică?
Ce pot face cu semnătura electronică (mobilă)?
- Depunerea declarației fiscale electronice
- e-Servicii de Stare Civilă
- Raportarea electronică la CNAM (e-CNAM)
- Raportarea electronică la CNAS (e-CNAS)
- Depunerea cererii de eliberare, reperfectare sau prelungire a licenţei de activitate (e-Licențiere)
- Serviciul de apostilare (e-Apostila)
- Crearea împuternicirilor de reprezentare (e-Procura) (mpower.gov.md)
- Serviciul de livrare a documentelor (mdelivery.gov.md)
- Portalul guvernamental al cetățeanului și antreprenorului (mcabinet.gov.md)
Alte avantaje ale utilizării semnăturii digitale (electronică, mobilă)
- Simplu, rapid, și foarte comod pentru a accesa servicii electronice, pentru autentificare în mediul online, utilizare a platformelor digitale, acces la informații și semnare a documentelor electronice
- Doar posesorul cunoaşte codul PIN care porneşte algoritmul de generare a semnăturii
- Libertatea de a semna sau solicita acte indiferent de timpul și locul aflării.
- Completarea unor cereri pentru a beneficia de servicii publice electronice de tip: acte personale, autorizații, alocații, compensații, ajutoare, servicii de livrare a documentelor, programări la diverse instituții, semnarea contractelor, formularelor, depunerea declarațiilor, rapoartelor, petițiilor etc.
Mai multe detalii și lista serviciilor publice accesibile cu Semnătura Mobilă sunt disponibile pe Portalul Serviciilor Publice servicii.gov.md
Obțineți semnătura electronică (mobilă) pentru a beneficia de toată gama de servicii electronice create de Agenția de Guvernare Electronică și puse la dispoziția tuturor cetățenilor.
Beneficiile utilizării:
- Oferă posibilitatea de a accesa servicii electronice de la distanță în loc să ne deplasăm la ghișeu;
- Elimină necesitatea de a tipări documentele doar pentru a fi semnate;
- Asigură confidențialitatea și siguranța datelor.
Mai multe detalii pe semnatura.md.