Portalul Serviciilor Publice – la un alt nivel de accesibilitate și polivalență
Portalul Serviciilor Publice a fost lansat, astăzi, 6 octombrie 2021, într-o versiune nouă, îmbunătățită și actualizată cu noi funcționalități și informații despre servicii publice care pot fi accesate de toți cetățenii Republicii Moldova, reprezentanții mediului de afaceri sau orice persoană interesată. Platforma unică ce înglobează informații complexe despre întreg spectrul de servicii de stat prestate de autoritățile centrale ale Republicii Moldova a fost completată cu date noi și informații utile despre servicii publice și modalitățile moderne de prestare a acestora de către instituțiile de stat. În versiunea nouă, portalul oferă cetățenilor comoditatea de a accesa circa 250 de servicii digitale într-un singur ghișeu electronic servicii.gov.md și ghidează utilizatorul în găsirea informației stucturate pe evenimente de viață, cu o interfață prietenoasă și cu motor de căutare avansat.
Structurarea informației a fost realizată pe grupuri de servicii publice administrative asociate unui fapt de importanță deosebită pentru o persoană fizică sau persoană juridică de drept privat, adică în funcție de evenimentele de viață, între care naștere, căsătorie, înființarea unei afaceri, construcția unui imobil, cumpărarea unui automobil etc., și în conformitate cu Nomenclatorul integrat al serviciilor publice administrative și a Listei evenimentelor de viață asociate acestora, aprobate de Guvern.
De asemenea, la baza dezvoltării noii versiuni a Portalului Serviciilor Publice stă Registrul de stat al serviciilor publice care include toate serviciile prestate de autoritățile administrației publice centrale de specialitate, cu posibilitatea includerii pe parcurs a serviciilor publice prestate de către autoritățile locale. Documentul constituie baza informațională pentru Portalul guvernamental unic al serviciilor publice și ajută utilizatorul să găsească toate serviciile publice disponibile la moment în Republica Moldova.
Portalul servește drept punct unic de acces la informațiile, pașii, tarifele și toate detaliile aferente serviciilor publice și este ajustat conform Vocabularului European al Serviciilor Publice.
Gazda evenimentului, Olga Tumuruc, directoarea Agenției de Guvernare Electronică (AGE) a menționat importanța unei colaborări eficiente între AGE și toți prestatorii de servicii îndemnându-i să acorde maximă prioritate acestui exercițiu pentru a asigura un conținut coerent și actualizat al informațiilor care sunt reflectate pe Portal.
Viceprim-ministru pentru digitalizare Iurie Țurcanu, invitatul special al evenimentului, a menționat complexitatea și utilitatea acestui portal în modernizarea de mai departe a serviciilor publice prestate de autoritățile publice, precum și rolul esențial al AGE în transformarea guvernării.
Managerul de proiect Igor Bercu a făcut o prezentare a portalului servicii.gov.md (noua versiune), menţionând aspectele care au fost îmbunătățite, completate și actualizate, precum și a demonstrat pe etape cum poate fi găsită informația necesară într-o manieră accesibilă, rapid, comod.
În context, șefa Biroului Relații cu Diaspora Nadejda Zubco a subliniat că platforma informațională îmbunătățită asigură accesul conaționalilor noștri de peste hotare la informații și servicii publice prestate de instituțiile din Republica Moldova, care pot fi accesate din orice colt al lumii.
Odată cu lansarea noii versiuni a Portalului Serviciilor Publice, cetăţenii nu vor fi nevoiți să navigheze pe zeci de adrese pentru a căuta informaţii despre serviciile publice oferite de instituţiile statului, dar le vor găsi pe toate pe o singură adresă electronică. Obiectivul de bază este de a informa în mod corect și la timp potențialii beneficiari de servicii publice și de a le oferi posibilitatea să acceseze toate serviciile publice prin internet şi tehnologiile mobile. Digitalizare înseamnă acces liber pentru fiecare!