Pe 16 iunie 2022, Republica Moldova a obținut statutul de țară candidată la Uniunea Europeană. În acest context, Guvernul Republicii Moldova prin Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării (MDED) a demarat accelerarea procesului de aliniere la acquis-ul UE.
În acest sens, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD/EBRD), lansează un apel pentru angajarea unui Expert în Identitate Digitală – Product Owner pentru soluții eKYC, ce va susține Agenția de Guvernare Electronică (AGE/EGA) și va contribui la implementarea unor reforme strategice și la modernizarea infrastructurii digitale naționale.
Expertul va oferi asistență tehnică de specialitate în sprijinul procesului de armonizare cu Regulamentul privind identitatea digitală europeană – eIDAS 2.0 (Regulamentul (UE) 2024/1183) și va contribui la dezvoltarea și integrarea unor soluții eKYC la nivel național. Activitatea sa va susține Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării și AGE în implementarea reformelor digitale și în facilitarea accesului cetățenilor la servicii publice digitale conforme cu standardele UE.
Cerințe de calificare
- Diplomă de licență sau echivalent în Informatică, Inginerie, Economie, Administrarea Afacerilor, TIC sau domenii conexe;
- Competențe avansate de cercetare, redactare și analiză tehnică;
- Experiență în reglementări sectoriale – constituie un avantaj;
- Abilități demonstrate de redactare a rapoartelor tehnice;
- Competențe solide de utilizare a computerului;
- Cunoaștere avansată a limbilor română și engleză.
Experiență profesională generală
- Minim 3-5 ani de experiență în managementul proiectelor IT în sectorul public sau privat (preferabil);
- Experiență demonstrabilă în managementul de produs – experiența în fintech, verificarea identității sau identitate digitală este un avantaj;
- Experiență în lucrul cu metodologii Agile (Scrum, Kanban);
- Cunoștințe despre standardele PMBOK (Project Management Body of Knowledge).
Experiență profesională specifică
- Cunoștințe solide privind reglementările KYC (Know Your Customer), AML (Anti-Money Laundering) și conformitatea în domeniul identificării electronice;
- Experiență cu tehnologii precum: liveness detection, autentificare biometrică și verificare de documente – avantaj;
- Cunoștințe despre ciclul de viață al dezvoltării software (SDLC), arhitectură enterprise, cloud computing și SOA (Service-Oriented Architecture);
- Familiaritate cu cadrele privind securitatea și protecția datelor: GDPR, eIDAS, ISO 27001.
Data limită pentru depunerea dosarelor: 21 iulie 2025.
Pentru mai multe informații despre această oportunitate de angajare, condițiile de participare, conținutul dosarului de aplicare și pașii de urmat, vă rugăm să consultați Sumarul Executiv al funcției (document anexat acestui anunț).
Această funcție este finanțată cu susținerea BERD/EBRD și reprezintă o oportunitate de a contribui la transformarea digitală a Republicii Moldova și modernizarea serviciilor publice.