Generația tânără - cei mai activi utilizatori ai platformelor și serviciilor online
Un grup de elevi de la Colegiul Naţional de Comerţ al ASEM au efectuat astăzi, 10 octombrie 2022, o vizită de informare la sediul Agenției de Guvernare Electronică (AGE).
Vizita are loc în cadrul Campaniei de informare și alfabetizare digitală „Moldova Digitală: Inovații pentru generații” și în contextul marcării Lunii europene a securității cibernetice. Discuțiile între elevi și specialiștii AGE s-au axat pe subiecte precum misiunea AGE, modalități de accesare a platformelor publice online, beneficiile serviciilor electronice, identitatea digitală, semnătura electronică și documentul electronic. În mod special, tinerii au fost familiarizați cu cele mai noi provocări din domeniul securității cibernetice, inginerie socială, atacuri cibernetice, tipuri de viruși informatici, măsuri de combatere a atacatorilor cibernetici și metode de protecție a datelor personale în mediul online.
Prezentarea livrată de Aurel Zghibarță, analist pentru securitatea sistemelor informatice, în cadrul Serviciului pentru asigurarea calității și securității informației, a inclus o serie de sfaturi utile oferite elevilor privind educația cibernetică, managementul parolelor, recunoașterea și detectarea atacurilor de inginerie socială și înlăturarea vulnerabilităților cibernetice, precum și strategii de cybersecurity pentru o navigare sigură pe internet.
De asemenea, vizitatorii au făcut un tur al încăperilor AGE, având posibilitatea să cunoască o parte din membrii echipei care realizează proiecte de transformare digitală și care zi de zi sunt implicați în dezvoltarea sistemelor informaționale care sunt puse ulterior la dispoziția instituțiilor publice/ a persoanelor fizice și juridice din Republica Moldova.
Elevii au menționat că sunt adepții interacțiunilor prin tehnologie, menționând că deși nu au vârsta majoratului, ei dețin carduri, efectuează plăți electronice și sunt utilizatori activi ai internetului și a tuturor oportunităților pe care le oferă mediul online, inclusiv pentru obținerea cunoștințelor și abilităților profesionale.
La finalul vizitei, elevii au participat la Quiz-ul „Fii AGEr!”, și-au testat nivelul de pregătire pentru o lume digitală în continuă evoluție.
Campania de alfabetizare digitală „Moldova Digitală: Inovații pentru generații” se încheie la 12 octombrie, iar activitățile de comunicare și informare vor continua sistematic prin intermediul canalelor de comunicare cu publicul ale AGE: egov.md, Facebook, Instagram, Linkedin și Twitter.