
Cabinetul personal virtual – un salt în modernizarea serviciilor publice [3]
Portalul Guvernamental al Cetățeanului (MCabinet) este unul dintre cele mai noi servicii create de Agenția de Guvernare Electronică (AGE). Portalul mcabinet.gov.md [6] a fost lansat în toamna anului 2020 și a devenit în scurt timp un instrument important de informare și interacțiune a cetățenilor cu instituțiile statului, reprezentând totodată o opțiune sigură de răspuns la provocările pandemiei Covid-19.
Dovada interesului sporit și a gradului înalt de utilitate a acestui produs se regăsește în opinia exprimată de respondenții care au participat la un sondaj online privind serviciul menționat, în prima lună de la lansare. Cetățenii au fost invitați să răspundă la câteva întrebări ce reflectă primele impresii despre noul produs lansat de AGE, în cadrul campaniei de comunicare „10 ani de e-Guvernare în Republica Moldova”, care s-a desfășurat în perioada 10 octombrie - 20 decembrie 2020. (https://fb.watch/2-EORHlgMq/ [7])
Potrivit rezultatelor sondajului, 78% dintre respondenți se declară mulțumiți de acest serviciu, considerându-l util în activitatea zilnică, iar 75% susțin oportunitatea de a avea acces la informații complete și actualizate. Printre cei chestionați, 19% se declară utilizatori zilnici ai portalului, iar 21% au manifestat atitudine pozitivă față de lansarea acestuia.
Totodată, jumătate din participanții la sondaj consideră că formatul portalului reprezintă un avantaj pentru utilizatori prin faptul că oferă cele mai importante informații despre sine, iar 37% susțin comoditatea de a avea acces la toate datele concentrate într-un singur loc, la un click distanță.
Serviciile publice electronice create de Agenția de Guvernare Electronică au menirea să răspundă necesităților cetățenilor în relația acestora cu instituțiile statului, să reducă costurile, timpul și birocrația, prin simplificarea procedurilor administrative. În acest context, periodic se realizează sondaje de opinie privind nivelul de satisfacție al beneficiarilor față de utilizarea acestor servicii, iar rezultatele acestor cercetări contribuie ulterior la îmbunătățirea serviciilor prestate de entitățile publice.
Portalul Guvernamental al Cetățeanului poate fi accesat la mcabinet.gov.md [6], iar specialiștii AGE lucrează continuu la îmbunătățirea funcționalității acestuia prin suplinirea compartimentelor noi, completarea informațiilor la domeniile existente și crearea mediului propice pentru a accesa oricând și de oriunde, orice informație de interes pentru utilizatori.
Oricine are șansa de a participa la îmbunătățirea serviciilor publice, exprimându-și părerea cu ajutorul sondajelor de opinie anunțate periodic pe paginile noastre de comunicare cu publicul, inclusiv în prezent prin participarea la sondajul de măsurare a percepției beneficiarilor de servicii publice care se află în proces de modernizare (https://bit.ly/3i9PxQa [8]).




