I.P. „AGENȚIA DE GUVERNARE ELECTRONICĂ” anunță concurs pentru suplinirea postului vacant de analist/analistă sisteme informaționale (încasări plăți MPay) în cadrul Secției gestionare plăți electronice.
Cerințe minime obligatorii:
- Cetățenia Republicii Moldova și domiciliul permanent în Republica Moldova.
- Studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul economic, financiar, tehnologia informației sau alte domenii relevante pentru gestionarea și analiza proceselor de plăți.
- Actele de studii superioare obținute în străinătate se vor prezenta, dacă este necesar, însoțite de certificatul de recunoaștere și echivalare, eliberat de Ministerul Educației și Cercetării.
- Experiență profesională de minimum 3 ani în domenii relevante (plăți electronice, sisteme informaționale, management operațional).
- Experiența profesională în domeniul plăților electronice, sectorului bancar și/sau financiar, sistemelor de decontare, managementului contractelor cu prestatori de servicii constituie un avantaj.
-
Cunoașterea legislației Republicii Moldova ce reglementează:
- domeniile de competență ale Agenției de Guvernare Electronică: servicii electronice guvernamentale, plăți electronice, interoperabilitate;
- protecția datelor cu caracter personal;
- reglementări privind serviciile de plată, instituțiile de plată și plăți electronice;
- Abilități IT: Suita Microsoft 365 (Word, Excel avansat, PowerPoint, Outlook), instrumente de colaborare și management al documentelor (SharePoint Online, OneDrive, Teams), planificare/urmărire proiecte (Planner, Project).
- Cunoștințe privind standardele și protocoalele utilizate în plăți.
- Cunoașterea limbii române (scris/vorbit).
- Cunoașterea limbii engleze/ruse va constitui un avantaj.
Aptitudini / abilități:
- Capacitate de lucru eficient atât în echipă, cât și individual;
- Exprimare clară și argumentată, inclusiv în comunicarea cu partenerii externi (prestatori de servicii de plată și prestatori de servicii cu plată);
- Planificare riguroasă și asumarea responsabilității pentru activitățile de muncă;
- Abilități de analiză, calculare, structurare și prezentare a datelor operaționale;
- Cunoștințe privind procesele de plăți electronice (decontare, reconciliere, facturare, comisioane);
- Spirit pro-activ, orientare spre soluții și îmbunătățire continuă a proceselor;
- Concentrare pe livrarea la timp a rezultatelor activităților profesionale;
- Abilități de monitorizare și investigare a tranzacțiilor financiare;
- Responsabilitate, disciplină, imparțialitate și respectarea eticii profesionale;
- Capacitatea de a identifica, documenta și soluționa incidente operaționale și tehnice în fluxurile de plată.
Atribuții de bază:
- Asigură și monitorizează funcționarea procesului de încasare a plăților prin MPay;
- Asigură procesul de contractare și conectare tehnică a prestatorilor de servicii de plată;
- Calculează volumul plăților, comisioanelor și mijloacelor financiare încasate și debitate prin MPay;
- Coordonează activitatea de suport operațional aferentă procesului de încasare a plăților și soluționarea solicitărilor;
- Verifică și elaborează procese-verbale financiare pentru parteneri publici și privați;
- Asigură procesul de facturare și încasare a comisioanelor cu prestatorii de servicii de plată;
- Răspunde și analizează solicitările legate de chargeback, anulare, returnări și alte operațiuni corective;
- Monitorizează debitarea mijloacelor financiare în cadrul serviciului MPay și intervine operativ;
- Asigură respectarea protecției datelor cu caracter personal;
- Contribuie la identificarea și prevenirea riscurilor operaționale aferente serviciului MPay;
- Participă la dezvoltarea de noi funcționalități și optimizarea proceselor de plăți prin MPay;
- Elaborează note informative, rapoarte și răspunsuri la solicitările partenerilor și instituțiilor;
- Executarea altor sarcini, conform competențelor atribuite, legate de activitatea instituțională a AGE.
Beneficiile oferite de AGE:
- Experiență profesională într-o instituție publică modernă;
- Oportunități extinse de dezvoltare profesională;
- Mediu de muncă modern și prietenos;
- Procese de activitate digitalizate;
- Flexibilitate în programul de muncă;
- Pachet salarial competitiv;
- Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
CONDIŢII: angajare în bază de contract individual de muncă, full-time.
Dosarul de participare:
- Scrisoare de intenție (maxim 2 pagini);
- Curriculum Vitae după modelul EUROPASS: link CV Europass, cu declarația „Datele înscrise în CV sunt veridice, accept verificarea acestora”.
Dosarul se depune până la 24.10.2025, ora 17:00 la hr@egov.md.
Bibliografie:
- Legea nr. 136/2017 cu privire la Guvern;
- Legea nr. 98/2012 privind administrația publică centrală de specialitate;
- Legea nr.234/2021 cu privire la serviciile publice;
- Legea nr.133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal;
- Legea nr. 142/2018 privind schimbul de date și interoperabilitate;
- Legea nr. 124/2022 privind identificarea electronică și serviciile de încredere;
- Hotărârea Guvernului nr. 712/2020 privind serviciul guvernamental de plăți electronice (MPay);
- Hotărârea Guvernului nr. 760/2010 privind Agenția de Guvernare Electronică;
- Hotărârea Guvernului nr.201/2017 privind Cerințele minime obligatorii de securitate cibernetică;
- Hotărârea Guvernului nr.211/2019 privind platforma de interoperabilitate (MConnect);
- Hotărârea Guvernului nr.1090/2013 privind serviciul de autentificare și control al accesului (MPass);
- Hotărârea Guvernului nr.405/2014 privind serviciul integrat de semnătură electronică (MSign);
- Hotărârea Guvernului nr. 324/2022 privind identitate și semnătură electronică mobilă (EvoSign);
- Hotărârea Guvernului nr. 5/2024 privind aplicația integrată a serviciilor electronice EVO.